kako da

  • Početna
  • Sport
  • Zdravlje
  • Ishrana
  • Lifestyle
  • Zabava
  • O nama
  • Kontakt
03.12.2021
Komentari: 0
Lifestyle

Kako je korona uticala na kupovne navike potrošača

Globalna pandemija virusa korona je na više od jednog načina izmenila odnos svakoga od nas prema svakodnevici i životu uopšte. Izmena prioriteta i suštinski osećaj sveopšte nesigurnosti koji nam je nemila situacija na planu opšteg zdravlja usadila, navodi nas da tražimo alternativne načine da povratimo osećaj kontrole u onim segmentima života u kojima je to bar delimično moguće. Čini se da je ovakav efekat globalne zdravstvene krize najprimetniji u domenu kupovnih navika, koje otkrivaju više o načinima na koje pokušavamo da se zbrinemo u ovim izazovnim vremenima.

devojka-kupuje-voće

 

Psihologija kupovanja

 

Pandemija nesumnjivo ima svoj efekat na psihologiju potrošača, koja je istovremeno i logična i teško razumljiva. S jedne strane, zabeleženo je stvaranje zaliha osnovnih potrepština i namirnica sa dugim rokom trajanja i testenine, ali kupce ne interesuju, na primer, gotovi umaci i sosevi. S druge strane, među sredstvima za higijenu, upadljivo je skočilo interesovanje za toalet papir, dok je kupovina paste za zube ostala na pređašnjem nivou. Čini se da je među potrošačima spontano ali opet naglo načinjena selekcija neophodnosti i stanje svesti je, grubo rečeno, blisko apokaliptičnom. Prirodni nagon za preživljavanjem, kao i potreba za povratkom osnovnog osećaja kontrole takođe u egzistencijalnom smislu, čine da su određene odluke potrošača manje vođenje promišljanjem, a više svojevrsnim instinktom.


Nov način kupovine


U duhu zaštite opšteg zdravlja i sa ciljem praktikovanja socijalne distance, nekada alternativni način kupovine postaje osnovni. Potrošači prelaze iz fizičkog u virtuelni svet, gde ne postoji rizik od ugrožavanja zdravlja fizičkim kontaktom. Pouzdani sajtovi za online trgovinu, među kojima je dobar primer platforma Shoppster, prilagođavaju se novim potrebama kupaca, fokusirajući se na postizanje prijatnog iskustva kupovine, kako ponudom tako i transparentnošću i jednostavnošću procesa. Zaključak do kojeg dolazimo je da će ovo biti jedan od efekata pandemije na navike potrošača koji će se zadržati i nakon stabilizovanja situacije.


Uticaj većine

 

Čest psihološki fenomen, koji se sada može prepoznati i pri analizi ponašanja potrošača u doba korone, jeste uticaj grupe na pojedinca. Ponašanje većine kupaca u datoj atmosferi je podstaknuto zabeleženim promenama u kupovnim navikama većine. Ono što dodatno pojačava ovakav efekat jeste izveštavanje medija na datu temu, čime svako od nas redovno stiče uvid u ponašanje ostalih. Budući da u već nesigurnim trenucima naših života ne želimo da rizikujemo propuste, gotovo nesvesno ćemo pri narednoj nabavci kupiti dodatne zalihe određenih artikala, odnosno pojedine proizvode koji nam možda uopšte nisu potrebni u tom trenutku.

 

devojka-pokloni-oko-nje

 

Efekat novog stila života

 

Izolacija i novi stil života koji podrazumeva provođenje većine vremena kod kuće neopozivo utiče na navike u kupovini, budući da je ovakvim stanjem stvari fokus premešten na uređenje doma i aktivnosti u njemu. U tom smislu se prepoznaje povećanje interesovanja za dekorativne predmete, a istovremeno i za ostalim predmetima koji se vezuju za boravak u okvirima svoga doma. Tako se sve više interesujemo za proizvode za hobi i rukotvorine, ali prirodno i dečije igračke i društvene igre, kojima pokušavamo da učinimo boravak kod kuće zanimljivijim i prijatnijim za sve članove porodice.


Briga o zdravlju

 

Briga o zdravlju je neopozivi imperativ u ovom periodu generalno, pa tako i u domenu kupovine, odnosno među potrošačima. Iz ovog razloga je prirodna posledica pandemije virusa povećano interesovanje za sredstva za ličnu higijenu i higijenu prostora, kao i vitamine i dodatke ishrani. U vezi sa time je prognoza za budućnost opredeljivanje kupaca za zdravije opcije kada je hrana u pitanju, kao i za lokalne, male proizvođače. Budući da postajemo sve više osvešćeni u vezi sa zdravljem na ličnom i globalnom nivou, kultura kupovine će se izmeniti na način da postajemo uslovno rečeno zahtevniji i menjamo prioritete u smislu povišenih standarda za određivanje kvaliteta i fokusa na poreklo proizvoda.

Ponašanje pojedinaca i većine u svim domenima društvenog funkcionisanja jasno trpi velike izmene, te isto i u odnosu prema egzistencijalnim pitanjima. Pretpostavka je da se ponašanje potrošača neće iznova vratiti na pređašnje stanje kada dođemo do kraja pandemije, već će svojevrsna globalna kriza kroz koju prolazimo ostaviti trajni efekat u mnogim domenima, pa i ovom.

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima.
Komentari
Ostavi komentar
Otkaži odgovor
Unesite sigurnosni kod

BLOG SPORTOM DO ZDRAVLJA

Na našem portalu možete pronaći brojne savete vezane za karijeru i posao, ali i ideje kako da najbolje iskoristite slobodno vreme, koje uključuje kako odmor, tako i zabavu. Takođe, delimo sa vama praktične savete koji podrazumevaju kako da organizujete svoj budžet, ali i dugoročno vodite računa o svom zdravlju.

 

Očekuju vas informacije, zanimljivosti i saveti na širok dijapazon tema.

 

Čekamo vas svakog dana sa novim temama na portalu Kako da.

Saznajte naše promocije

 

Prijavite se na našu newsletter listu i budite obavešteni o novim zanimljivim temamam koje objavljujemo samo za vas.

 

Ishrana
Ishrana

U trendu

  • Kako da oporavimo kožu nakon zime? Kako da oporavimo kožu nakon zime?
  • Koliko je šećer (ne)zdrav? Koliko je šećer (ne)zdrav?
  • Saveti za jutranji trening Saveti za jutranji trening
  • Šta vaš omiljeni sport govori o vama ? Šta vaš omiljeni sport govori o vama ?
  • Kako trčanje doprinosi zdravlju? Kako trčanje doprinosi zdravlju?
  • Kako da ostanete fit - vežbajte kod kuće Kako da ostanete fit - vežbajte kod kuće
  •  Zbog čega je zumba sve popularnija? Zbog čega je zumba sve popularnija?
  • Mitovi o zdravoj hrani Mitovi o zdravoj hrani
  • Skijanje pa plivanje, idealne aktivnosti na raspustu u Sloveniji Skijanje pa plivanje, idealne aktivnosti na raspustu u Sloveniji
  • Ishrana profesionalnih sportista Ishrana profesionalnih sportista
Zdravlje
Zdravlje
Sport
Sport

© 2019 SPORTOM DO ZDRAVLJA |  Sva prava zadržana  |  Dizajn i razvoj *nbgteam